Lezárult a két tanévet felölelő TÁMOP pályázat az iskolában
A projekt adatai:

 Száma: TÁMOP 3.1.4.-12/2-2012-0362
Címe: Pedagógiai és módszertani megújulás a magasabb színvonalú oktatásért Szentkirályon
Nyert összeg:  36 610 117.- Ft
Megvalósítás helyszíne: Szentkirályi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Megvalósítás időtartama:  2013.január 7 - 2015. január 7.

Pályázatok nélkül ma már elképzelhetetlen az élet az iskolákban. Mi is pályázatok sorozatát valósítjuk meg. Az egyik még be sem fejeződik, és már kezdődik is a másik. Gyakran egyszerre több pályázatunk is fut. 2012 őszén írtuk meg a TÁMOP-3.1.4.-12/2-es innovatív iskolák számára kiírt pályázatot, amely igen sokrétegű. A támogatás a mindennapos testnevelés, az egészségnevelés, a közlekedési ismeretek, az idegen nyelvek oktatása, és a környezeti nevelés fejlesztését szolgálta. Összesen 36.610.117 Ft támogatást kaptunk.
Eszközeink fejlesztése mellett, továbbképzésekre, szakkörökre (úszáskosárlabdafociinformatika), nyelvi és környezeti táborokra (angolnémet, környezet) nyelvi témahetek, közlekedési napok, egészségnapok (1, 2, 3), konfliktuskezelő tréningek megtartására költhettük az összeget két éven keresztül (2013 januárjától -2015 januárjáig).


Az iskola minden tanulója részt vett valamelyik programban, sőt a legtöbben nem is egyben. Nagy örömet okozott a sporteszközök megérkezése, talán ez volt a leglátványosabb. A gyerekek örömmel vették birtokba az udvaron felállított trambulinokat, a floorball készletet és a többi tornatermi vagy uszodai eszközt. A környezeti neveléshez mikroszkópokat, felfedező készleteket sikerült beszereznünk, bővült az idegen nyelvi eszközkészletünk, az informatika terem új webkamerákkal, headsetekkel, projektorral, a felsős tantermek pedig új laptopokat kaptak.


A tárgyi gazdagodás azonban csak egy nagyon kis része annak, amit gyerekek és pedagógusok nyertünk ezzel a pályázattal. A továbbképzéseken, -kifejezetten a szaktárgyiakon-, sok új módszerrel ismerkedtünk meg, a gyerekekkel sok kellemes napot töltöttünk Cereden és Alsónánán a környezeti, az angol és a német táborokban. A német és az angol témahét is egy másfajta tanulási módszer volt a gyerekek számára.
Sokféle kompetenciát sikerült fejlesztenünk ez alatt a két év alatt új módszerekkel, és nem csak a gyerekek, hanem mi pedagógusok is rengeteg tapasztalattal, ismerettel és élményekkel lettünk gazdagabbak.